- Start
- Statsbidrag via MFoF
- Om ansökningsportalen
Om ansökningsportalen
Här kan du logga in i ansökningsportalen och ta del av vanliga frågor och svar om hur du ansöker.

Logga in i ansökningsportalen
Statsbidragen söks och återrapporteras via vår ansökningsportal. Inloggning sker via BankID.
Ansök och rekvirera i ansökningsportalen Länk till annan webbplats.
Personuppgiftshantering
När MFoF handlägger ansökningar om och återrapportering av statsbidrag till organisationer behandlas namn, personnummer och kontaktuppgifter avseende organisationens kontaktperson för att kunna handlägga ärendet. Behandlingen sker som ett led i vår myndighetsutövning med den rättsliga grunden allmänt intresse.
Vid frågor
I ditt ärende i ansökningsportalen är det möjligt att skriva till MFoF. Vid frågor innan påbörjat ärende mejla statsbidrag@mfof.se
Du hittar också svaren på de vanligaste frågorna nedan.
Vanliga frågor och svar
Varför kan jag inte logga in på ansökningsportalen?
Det kan finnas följande orsaker:
- Du måste använda en annan webbläsare.
- Det kan finnas driftproblem med BankID.
- Det kan förekomma driftproblem i Ansökningssportalen. Om vi får driftproblem med Ansökningssportalen kommer det att framgå av detta på denna sida.
Kan jag redigera min inskickade ansökan?
Inskickad ansökan kan redigeras inom tidsramen för utlysningen. Kontakta MFoF via ansökningsportalen så kan ansökan öppnas och redigeras. Observera att det är den senast redigerade ansökan som kommer att behandlas vid ansökningstidens slut.
Får jag en bekräftelse via e-post när jag skickat in min ansökan?
Det skickas inte ett mail med bekräftelse efter inskickad ansökan. I ansökningsportalen kan en bekräftelse skrivas ut i pdf-format samt att det står vilken status din ansökan har.
Hur avbryter jag en inskickad ansökan?
Kontakta MFoF via ansökningsportalen och informera att du önskar dra tillbaka er ansökan så kan MFoF avskriva ansökan
Varför får jag inte mejl om ny information i ansökningsportalen angående min ansökan?
Kontrollera ”Min profil” i ansökningsportalen att den angivna mailadressen är korrekt.
Varför hittar jag inte min ansökan i ansökningsportalen?
I ansökningsportalen längst upp till höger vid ”Mina ansökningar”, kan du prova att byta visningsalternativ. Du kan välja mellan ”aktiva”, ”avslutade” eller ”alla”.
Kan jag lägga till en kollega som användare i ansökningsportalen?
Det är möjligt att ge andra användare, som t.ex kollegor, chefer eller konsulter, tillgång till ditt ärende i ansökningsportalen. För att kunna bjuda in andra behöver du vara administratör (kontaktperson) i ärendet.
Fler användare läggs till genom att i ärendet trycka på ”Hantera användare”. Därefter anges namn och mailadress till personen som ska bjudas in. Den som bjuds in tilldelas roll som Användare vilket innebär möjlighet att kunna se alla händelser i ärendet, utföra korrespondens med MFoF samt korrigera ansökningsformuläret innan det skickas in. Den som inbjuds att delta i ansökan får en inbjudan via mail och kan då logga in i ärendet.
Kom ihåg att om er organisation ansöker om flera olika statsbidrag från MFoF behöver behörighet tilldelas i respektive ärende.
Kan jag lägga till en kollega som användare i ansökningsportalen?
Det är möjligt att ge andra användare, som t.ex kollegor, chefer eller konsulter, tillgång till ditt ärende i ansökningsportalen. För att kunna bjuda in andra behöver du vara administratör (kontaktperson) i ärendet.
Fler användare läggs till genom att i ärendet trycka på ”Hantera användare”. Därefter anges namn och mailadress till personen som ska bjudas in. Den som bjuds in tilldelas roll som Användare vilket innebär möjlighet att kunna se alla händelser i ärendet, utföra korrespondens med MFoF samt korrigera ansökningsformuläret innan det skickas in. Den som inbjuds att delta i ansökan får en inbjudan via mail och kan då logga in i ärendet.
Kom ihåg att om er organisation ansöker om flera olika statsbidrag från MFoF behöver behörighet tilldelas i respektive ärende.
Uppdaterad senast