MFoF lanserar ny webbplats
Under 2019 påbörjade MFoF ett arbete med myndighetens identitet, alltså hur vi vill uppfattas av våra målgrupper och omvärlden. En stor del i detta arbete handlar om hur vi som myndighet ser ut och uttrycker oss i den digitala världen. Som kunskapsmyndighet har vår webbplats sedan länge varit vår viktigaste kommunikationskanal. Därför lanserar vi nu en helt ny webbplats som skapar grund och möjligheter för att tillgängliggöra kunskap utifrån samhällets och våra målgruppers utveckling och behov.
- MFoF är en kunskapsmyndighet med uppdrag som förutsätter att vi ständigt kan erbjuda information och kunskap på ett lättillgängligt sätt. Allt vårt arbete med olika typer av innehåll är bara värdefullt om våra målgrupper också kan hitta och använda sig av det, säger Kristina Svartz, MFoF:s generaldirektör.
Den nya webbplatsens form baseras på en visuell identitet som också utvecklats under 2019. Förutom det nya utseendet erbjuder webbplatsen ett antal nyheter:
- Ny sökfunktion med förbättrade möjligheter att filtrera resultat utifrån ämnesområde.
- Särskild sökfunktion för frågor och svar.
- Möjlighet att prenumerera på nyheter utifrån ämnesområde.
- Möjlighet att prenumerera på uppdateringar av innehållssidor (finns på de flesta innehållssidor, se exempel genom att klicka här).
- Myndighetskalender, som visar var och när MFoF är engagerade i konferenser, utbildningar med mera. Dels för att göra det lättare att följa myndighetens arbete över tid, dels för att våra målgrupper enklare kan se var och när de kan möta oss ute i landet.
- Utvecklad och mer logisk struktur. Tydligare navigering med bl a så kallade brödsmulor.
- Kontaktuppgifter inklusive foton (kommer inom kort) för alla medarbetare. Ett ansikte på den du kontaktar är både trevligt och tryggt.
- Mer lättläst typografi
En ny inriktning för MFoF, där webbplatsen får en avgörande roll, är ambitionen att material som tidigare främst producerats för tryck nu istället i första hand ska publiceras digitalt på webbplatsen, dock med möjlighet för utskrift. Eftersom MFoF erbjuder ett stort antal publikationer är detta en långsiktig process som sker stegvis över en längre tid.
- En modern webbplats med utvecklad funktionalitet är en grundläggande förutsättning för oss, som vi nu skapat. Nu är det minst lika viktigt att vi bygger vidare på den grunden, att innehållet alltid är så aktuellt som möjligt och att vi fortsätter att utveckla vår digitala kommunikation utifrån den nya webbplatsens möjligheter. En målsättning är att vår nya webbplats upplevs som betydligt mer levande och uppdaterad, säger Per Sundberg, kommunikationsstrateg på MFoF.
Relaterat
Kontakt
Ledning och verksamhetsstöd
Per Sundberg
Kommunikationsstrateg (press- och mediakontakt)
Telefon: 010-190 10 89
E-post: per.sundberg@mfof.se
Uppdaterad senast